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  1. ディスカッション・ペーパー
  2. 2020

Airport Choice in Megacities: Economic Utility Evaluation of Airports in Tokyo Metropolitan Area

https://kaetsu.repo.nii.ac.jp/records/977
https://kaetsu.repo.nii.ac.jp/records/977
76b6217a-983a-4db9-9d57-67e22b84008d
名前 / ファイル ライセンス アクション
2020-1.pdf Airport Choice in Megacities: Economic Utility Evaluation of Airports in Tokyo Metropolitan Area (656.4 kB)
Item type ディスカッションペーパー / Discussion Paper(1)
公開日 2022-10-13
タイトル
タイトル Airport Choice in Megacities: Economic Utility Evaluation of Airports in Tokyo Metropolitan Area
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Dual-airport policy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Probit model
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Indifferent point
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Economic evaluation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Utility
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Tokyo Metropolitan Area
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者名(日) 宇佐美, 宗勝

× 宇佐美, 宗勝

宇佐美, 宗勝

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真鍋, 雅史

× 真鍋, 雅史

真鍋, 雅史

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木村, 真

× 木村, 真

木村, 真

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著者名(英)
姓名 Usami, Munekatsu
言語 en
著者名(英)
姓名 Manabe, Masashi
言語 en
著者名(英)
姓名 Kimura, Shin
言語 en
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper presents an empirical analysis of airport choice and passenger movement around two international airports, Narita and Haneda, in Tokyo metropolitan area. Haneda has been the biggest domestic airport and had a part of international short-haul flights, while Narita has been the main international airport in Japan. We analyze data is from a 2010 survey conducted for the first time after slots for international long-haul flights were assigned to Haneda. We use a probit model to identify factors affecting passenger airport choice and find that accessibility to the final destination is a significant factor and that Japanese airlines successfully attract passengers by using Haneda as a hub. Moreover, by using the corresponding access time to Narita and Haneda from the municipalities in Tokyo metropolitan area and assuming that other dependent variables are average figures, we are able to conduct a simulation to determine the probability of passenger airport choice for Narita and Haneda in these municipalities. As a result, we calculate the gap in access time to Haneda and to Narita if passengers choose either airport with equal probability and find that the gap evaluated by time can be considered as the difference of utility of airport.
シリーズ名
Discussion Paper Series
Report No.
2020-1
発行年
2020-06
出版者
Research Institute of Management and Economics
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Ver.1 2023-06-19 09:19:22.628377
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